Test i jazda testowa ekologicznym samochodem elektrycznym Volvo C40 Twin Power Recharge, wyposażonym w dwa silniki elektryczne napędzające zarówno przednią, jak i tylną oś. Moc silników elektrycznych sumuje się i przekłada na łączną moc 408KM. Taka konfiguracja pozwala na rozpędzenie C40 do 100 km/h w zaledwie 4.7s. Bateria samochodu ma pojemność 77 kWh, co daje możliwość pokonania około 450km przy sprzyjających warunkach.
Samochód można naładować do 80% na stacji ładowania DC 150 kW w około 25 min.Volvo C40 jest konkurentem do innych elektrycznych SUVów, takich samochodów jak: Mercedes EQC, EQB, Tesla Model Y, Mazda MX-30, Kia e-Niro 64 kWh. C40 jest standardowo wyposażony we wszystkie funkcje wspomagające kierowcę, jakich można tylko potrzebować. Monitorowanie martwego pola, podobnie jak asystent utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Dostępny jest także adaptacyjny tempomat.
Funkcja Pilot Assist wykorzystuje dane z GPS do identyfikowania zakrętów i wzniesień oraz może w razie potrzeby wpłynąć na prędkość auta. Dostrzegam wiele zalet samochodów elektrycznych. To bardzo uniwersalne samochody do miasta oraz w krótszą trasę. Co wybierasz? Auto spalinowe, czy nowoczesny elektryk? A może złoty środek w postaci hybrydy plug-in? W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test !^^
Samochód do testu udostępniło Volvo Polska https://www.volvocars.com/pl/
✅ Konfiguracja prezentowanego modelu:
Volvo C40 Twin Power Recharge 408KM 2022 4×4
Wybrane wyposażenie opcjonalne i usługi 37 550 zł
Cena widocznej konfiguracji 291 150 zł
Wyposażenie dodatkowe:
– 20″ 5-ramienne, Black Diamond Cut 3150 zł
– twin motor 31 000 zł
– kolor: Fjord Blue 3400 zł
✅ Wymiary zewnętrzne
Długość 4 400 mm
Szerokość 2 034 mm
Wysokość 1 591 mm
Rozstaw osi 2 700 mm
DANE TECHNICZNE VOLVO C40 78KWH 408KM 300KW | |
Silnik | elektryczny |
Moc silnika | 408 KM (300 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 660 Nm |
Produkowany | od 2021 roku |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) | 4.7 s |
Pojemność akumulatora | 78 kWh |
Zużycie energii | 22.0 kwh/100km |
Średni maksymalny zasięg | 420 km |
Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) | 2207 kg |
Minimalna pojemność bagażnika | 413 l |
Średnica zawracania | 11.8 m |
Promień skrętu | 5.9 m |