Test i jazda próbna samochodem Skoda Superb iV z silnikiem 1.5 TSI oraz silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 218 KM. Konkurent do Volkswagen Passat GTE czy Toyota Camry Hybrid. To pierwszy samochód hybrydowy od czeskiego producenta. Połączenie wielkiego nadwozia oraz napędu hybrydowego?
Sprawdzimy o ile bagażnik jest mniejszy w porównaniu z Superbem Kombi spalinowym oraz zasięg tylko na energii elektrycznej. A czy Ciebie przekonują samochody hybrydowe oraz hybrydy typu Plug-in?
Zapraszam na test !^^
Konfiguracja prezentowanego modelu:
Model: ŠKODA Superb Combi iV Laurin & Klement 1.4 TSI Plug-In Hybrid 160 kW (218 KM) 6-biegowa przekładnia automatyczna DSG
Kolor: Czerwień Velvet metalizowany
Wyposażenie dodatkowe:
– Automatyczna roleta przestrzeni bagażowej ze schowkiem pod roletą 300 zł
– Funkcja masażu dla elektrycznie sterowanego fotela kierowcy 750 zł
– Obręcze kół ze stopów lekkich CANOPUS czarne 8Jx19″ 1 600 zł
– Wentylowane fotele przednie dla wersji L&K 2 100 zł
– Hak holowniczy (składany) z adapterem 3 700 zł
– KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE) 1 300 zł
– Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika 800 zł
– Pakiet SIMPLY CLEVER 1 000 zł
– Podgrzewana przednia szyba 1 250 zł
– Skórzana podgrzewana wielofunkcyjna kierownica dla DSG 1 000 zł
– Pakiet Control Plus 2 600 zł
– LANE i SIDE ASSIST oraz REAR TRAFFIC ALE RT, TRAFFIC JAM ASSIST, EMERGENCY ASSIST 0 zł
– System nawigacji COLUMBUS 9,2” z mapą Europy, obsługą głosową, WLAN i VIRTUAL COCKPIT 3 950 zł
– Pakiet Tech 4 500 zł
Wyposażenie dodatkowe: 52 200 zł
Cena całkowita: 208 150 zł
Dane Techniczne Skoda Superb iV 1.5 TSI 150KM + silnik elektryczny 116KM | |
Silnik |
od 2019 roku
|
Pojemność |
1395 cm³
|
Moc silnika |
218 KM (160 kW)
|
Typ silnika |
hybrydowy plug-in
|
Maksymalny moment obrotowy
|
330 Nm przy 1550-3500 obr/min
|
Montaż silnika
|
z przodu, poprzecznie
|
Doładowanie | turbosprężarkowe |
Liczba cylindrów
|
4 |
Układ cylindrów | rzędowy |
Liczba zaworów | 16 |
Moc silnika (elektryczny)
|
116 KM (85 kW)
|
Stopień sprężania
|
15,5 : 1
|
Zapłon |
elektroniczny
|
Typ wtrysku |
bezpośredni
|