Test i jazda testowa samochodem Opel Crossland GS Line, czyli crossoverem z segmentu B – o lekko usportowionym charakterze. Crossland po faceliftingu wyposażony jest w benzynowy silnik o pojemności 1.2. Trzy cylindry i turbina generują moc 130 KM, która za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów przenoszona jest na przednie koła. Crossland dostępny jest także w wersji z silnikiem wolnossącym, podobnie o pojemności 1.2, lecz o mniejszej mocy 83 KM.
Opel nie zapomniał o trzeciej wersji pomiędzy wspomnianymi wcześniej, wersji z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 110 KM łączonym z manualną skrzynią biegów. Konkurentami Opla Crossland są: Dacia Sandero Stepway, Kia Stonic, Toyota Yaris Cross, Seat Arona, czy Suzuki Vitara. Nowy Crossland to śmiała, progresywna, minimalistyczna stylistyka. Zaskakuje również przestronnym wnętrzem i wysoką pozycją siedzącą, charakterystyczną dla SUV-ów.
Opel, tak jak inni producenci, nie zapomniał o nowoczesnych systemach bezpieczeństwa. Na pokładzie obecny jest między innymi system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. Dostrzegam wiele zalet crossoverów z segmentu B. To bardzo uniwersalny samochód do miasta oraz w trasę. Co wybierasz? SUVa, miejskie auto z segmentu A czy jednak klasycznie limuzyna z segmentu D lub Hatchback z segmentu C? W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test !^^
✅Samochód do testu udostępnił Opel Polska https://www.opel.pl/
✅Konfiguracja prezentowanego modelu:
Opel Crossland GS Line 1.2 Turbo 96 kW / 130 KM, Start / Stop
Twoja konfiguracja 117 150 zł
Wybrane wyposażenie opcjonalne i usługi 2 700 zł
Cena widocznej konfiguracji 119 850 zł
Wyposażenie dodatkowe:
– Kolor SZARY MOONSTONE 2 700zł
✅Wymiary zewnętrzne
Długość 4 217 mm
Szerokość 1 825 mm
Wysokość 1 605 mm
Rozstaw osi 2 604 mm
DANE TECHNICZNE OPEL CROSSLAND/CROSSLAND X CROSSOVER FACELIFTING 1.2 TURBO 130KM 96KW OD 2020 | |
Silnik | benzynowy |
Moc silnika | 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 230 Nm przy 1750 obr/min |
Pojemność skokowa | 1199 cm³ |
Liczba cylindrów | 3 |
Montaż silnika | z przodu, poprzecznie |
Doładowanie | turbosprężarkowe |
Umiejscowienie wałka rozrządu | DOHC |
Układ cylindrów | rzędowy |
Liczba zaworów | 12 |
Zapłon | iskrowy |
Typ wtrysku | bezpośredni |
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) | 9.9 s |
Prędkość maksymalna | 201 km/h |