Test i jazda testowa samochodem Nissan ARIYA w wersji Advance wyposażonym w akumulator o pojemności 63 kWh, który połączony z silnikiem elektrycznym generuje moc 214 KM przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm. ARIYA, w prezentowanej konfiguracji, do setki przyśpiesza w 7,5 s.
Nie rozpędzimy się jednak szybciej niż do 160 km/h. Taka jednostka zasilania pozwala na pokonanie do 403 km w mieszanym trybie jazdy. Doładowanie nowego elektrycznego Nissana prądem stałym z 20% do 80% pojemności akumulatora zajmie 30 min i doda elektronów potrzebnych do pokonania kolejnych 267 km.
ARIYA jest konkurentem do takich samochodów elektrycznych jak Hyundai Elantra Eco, Jaguar I-Pace, Tesla Model X, Tesla Model Y, Renault Megane E-Tech. Po znanym i lubianym “liściu” ARIYA otwiera kolejny rozdział w historii bezemisyjnych samochodów Nissana. Zaskakuje futurystyczną stylistyką, która podkreśla elektryczne serce auta. Nowa płyta podłogowa oraz kompaktowa budowa podzespołów napędu pozwoliły zapewnić pasażerom japońskiego samochodu przestrzeń dzięki maksymalizacji wielkości kabiny, będącej jedną z największych w tej kategorii aut.
Nowa elektryczna propozycja od japońskiego koncernu, wyposażona została w pakiet inteligentnych systemów bezpieczeństwa. Wśród nich w standardzie znajdują się między innymi: automatyczny hamulec awaryjny z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o możliwej kolizji podczas jazdy do przodu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, interwencja w razie niezamierzonej zmiany pasa ruchu, ostrzeganie i interwencja w razie wykrycia pojazdu w martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym w trakcie cofania z funkcją awaryjnego hamowania.
Dostrzegam wiele zalet samochodów elektrycznych z segmentu C/D. To bardzo uniwersalny samochód do miasta oraz w krótszą trasę. Co wybierasz? Auto elektryczne, hybrydę pług-in lub klasyczne auto z korkiem wlewu paliwa do baku?
W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu. Zapraszam na test !^^
✅Samochód do testu udostępnił Nissan Polska https://www.nissan.pl/
✅Konfiguracja prezentowanego modelu:
ARIYA 2WD Advanve 63 kWh
Cennik modelu ARIYA nie jest jeszcze dostępny. Pojawi się na stronie producenta.
✅Wymiary zewnętrzne
Długość 4 598 mm
Szerokość 1 850 mm
Wysokość 1 660 mm
Rozstaw osi 2 775 mm
DANE TECHNICZNE NISSAN ARIYA 63KWH 214KM 157KW OD 2022 | |
Silnik | Elektryczny |
Moc silnika | 214 KM (157 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 300 Nm |
Rodzaj zawieszenia (przód) | niezależne typu McPherson, sprężyny śrubowe |
Rodzaj zawieszenia (tył) | wielowahaczowe |
Pojemność akumulatora brutto | 63 kWh |
Zużycie energii | 15.6 kwh/100km |
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie | 403 km |
Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia) | 1800 kg |
Rodzaj napędu | na przednią oś |
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) | 466 l |
Prześwit | 185 mm |
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) | 7.5 s |
Prędkość maksymalna | 160 km/h |