Test i jazda testowa samochodem Mazda CX60, czyli nowością na rynku europejskim. W dzisiejszym teście sprawdzam CX-sześćdziesiątkę w ekologicznej wersji plug-in z pakietem wyposażenia TAKUMI. Pod maską samochodu znajdziemy hybrydowy układ napędowy – silnik elektryczny oraz benzynowy e-SKYACTIV o pojemności 2.5. Łączna moc tego układu to 327 KM, przy zachowaniu maksymalnego momentu obrotowego na poziomie 500 Nm.
Moc ta przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pomocą 8-stopniowej przekładni automatycznej. CX60 przyśpiesza do 100 km/h w 5.8s.Nowa Mazda CX60 jest bezpośrednim konkurentem do innych luksusowych SUVów, o dużych gabarytach – tj. Audi Q7, BMW 5, Mercedes GLE, Skoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, Nissan X-Trail, Volvo XC90, Kia Sorento, czy Hyundai Santa Fe. Nowy pełnoprawny SUV Mazdy to solidny zawodnik.
Kabina CX-60 zapewnia solidność i jakość wykończenia z najwyższej półki, które porównywalne jest z uznanymi rywalami premium. Nie zawodzą też osiągi na trasie i poziom satysfakcji z jazdy dostarczanej przez tego japońskiego hybrydowego Samuraja. Dostrzegam wiele zalet samochodów typu SUV. To bardzo uniwersalny samochód do miasta oraz w trasę. Co wybierasz? Auto z segmentu C, Crossovera czy jednak klasycznie limuzyna z segmentu D lub Hatchback z segmentu C? W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test !^^
✅Samochód do testu udostępniła GRUPA WRÓBEL Dlugoleka https://www.mazda-wroclaw-wrobel.pl
✅Konfiguracja prezentowanego modelu:
MAZDA CX-60 TAKUMI 2.5l e-SKYACTIV 327KM | Hybryda Plug In Prezentowana konfiguracja 277 900,00 zł
Wybrane wyposażenie opcjonalne i usługi 26 801 Z zł
Cena widocznej konfiguracji 314 701,06 zł
Wyposażenie dodatkowe:
– kolor: MACHINE GREY 4 900,00 zł
– PAKIET CONVENIENCE & SOUND 12 900,00 zł
– PAKIET COMFORT 7 900,00 zł
– PAKIET DRIVER ASSISTANCE 7 900,00 zł
– AKCESORIA 3201,06 zł
✅Wymiary zewnętrzne
Długość 4 745 mm
Szerokość 1 890 mm
Wysokość 1 675 mm
Rozstaw osi 2 870 mm
DANE TECHNICZNE MAZDA CX-60 2.5 E-SKYACTIV 328KM 241KW OD 2022 | |
Silnik | hybrydowy plug-in |
Moc silnika | 328 KM (241 kW) przy 4000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 500 Nm przy 2700 obr/min |
Pojemność skokowa | 2488 cm³ |
Liczba cylindrów | 4 |
Montaż silnika | z przodu, poprzecznie |
Doładowanie | brak |
Umiejscowienie wałka rozrządu | DOHC |
Układ cylindrów | rzędowy |
Liczba zaworów | 16 |
Zapłon | iskrowy |
Typ wtrysku | bezpośredni |
Przyspieszenie (od 0 do 100km/h) | 5.8 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |