Test i jazda testowa samochodem Hyundai Tucson N Line z silnikiem 1.6 T-Ggi z napędem na przednie koła oraz manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Nowy Hyundai Tucson jest bezpośrednim konkurentem do takich samochodów jak Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan, Honda CRV, Kia Sportage, Jeep Compass, Skoda Karoq, czy Toyota RAV4. Przeprojektowany Tucson imponuje przestronnym pięciomiejscowym wnętrzem, ekskluzywnymi materiałami w kabinie i dużą przestrzenią ładunkową. Ma dość intuicyjny system multimedialny i szeroką gamę aktywnych funkcji bezpieczeństwa, z których wiele znaleźć można już w wersji podstawowej.
Tucson jest zwrotny i wygodny w codziennej jeździe, a napędza go wydajny, ale wciąż ekonomiczny silnik. Hyundai Tucson, szczególnie w wersji N Line, ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się liderem w wysoce konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów – oferuje świetne połączenie praktyczności i wyrafinowania. Czwarta generacja Tucsona dostępna jest także w wersji hybrydowej oraz hybrydowej plug-in.
Dostrzegam wiele zalet samochodów kompaktowych tupu SUV z segmentu C. To bardzo uniwersalny samochód do miasta oraz w trasę. Co wybierasz? SUVa, Crossovera czy jednak klasycznie limuzyna z segmentu D lub Hatchback z segmentu C?
W teście zebrałem dla was najważniejsze wrażenia z jazdy, wady oraz zalety prezentowanego modelu.
Zapraszam na test !^^
Samochód do testu udostępnił Hyundai Polska https://www.hyundai.pl/
✅ Konfiguracja prezentowanego modelu:
Hyundai TUCSON N Line 1.6 T-GDI Skrzynia manualna
Wybrane wyposażenie opcjonalne i usługi 2 300 zł
Cena widocznej konfiguracji 145 200 zł
Wyposażenie dodatkowe:
– inteligentna klapa bagażnika
✅ Wymiary zewnętrzne
Długość 4 500 mm
Szerokość 1 865 mm
Wysokość 1 650 mm
Rozstaw osi 2 680 mm
DANE TECHNICZNE HYUNDAI TUCSON IV SUV 1.6 T-GDI 150KM 110KW | |
Silnik | benzynowy |
Moc silnika | 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 250 Nm przy 1500-4000 obr/min |
Montaż silnika | z przodu, poprzecznie |
Liczba cylindrów | 4 |
Układ cylindrów | rzędowy |
Liczba zaworów | 16 |
Stopień sprężania | 10.5 : 1 |
Średnica cylindra × skok tłoka | 75.6 × 89 mm |
Zapłon | iskrowy |
Typ wtrysku | bezpośredni |
Minimalna pojemność bagażnika | 620 l |
Rodzaj zawieszenia (przód) | niezależne typu McPherson, sprężyny śrubowe |
Rodzaj zawieszenia (tył) | wielowahaczowe |